Lovsångskväll på Själavårdscentret!

Den 26 Augusti inleder Själavårdscentret sin hösttjänst med en underbar lovsångskväll. Hur underbart är det inte att få använda tid inför Guds tron med lovsång och tillbedjan! Tillsammans kommer vi ge ära och pris till Jesus och tacka Honom för allt han är och all Han gjort för oss!


I tider av glädje: tacka Herren för Hans godhet!
I tider av svårigheter: tacka Herren för Hans godhet!!


Han är alltid bara god, och har alltid en lösning till oss oavsett situation. Trotsa omständigheternas rop och tacka Gud för hans godhet! Kasta alla bekymmer på Herren, Han är på din sida och ger dig all den hjälp du behöver!

Maria Mollberg


Denna kväll kommer Maria Mollberg att leda oss i lovsång. Maria har en ljuvlig smörjelse från Gud för förmedla Hans kärlek och omsorg genom sång och musik. Hon är gift med Rodney sedan 7 år tillbaka, och tillsammans har de Emmanuel som snart blir 4 år.
"Han är en underbar liten människa och en stor dyrbar gåva", berättar Maria till Själavårdscentret. Hon är hemmamamma och deltidsarbetande med barn inom musik.

Maria berättar: "Jag är musiker, framförallt violinist till yrket. Gud ledde mig dit, och själv trodde jag inte att jag skulle klara det. Herren har dock visat sin trofasthet och undervisat mig att förtrösta på Honom som försörjare längs den vägen!

Jag är uppvuxen i en varmt troende familj, tre systrar och en bror och med bedjande föräldrar som visat vägen och lagt grunden för tron i mitt liv. Jag är så tacksam för detta."


mariaviolin2jpg
 

Maria och lovsången

"Jag har en nöd för Sverige på mitt hjärta. Herren har kallat mig att tjäna Honom i lovsång och tillbedjan och ibland betjäna med sång o musik.

Jag har på mitt hjärta att både lovprisa Gud för den han är, och att proklamera ut Hans namn och Hans mäktiga kraft. Jag känner att vi på nytt behöver komma tillbaka till just det, att lovprisa Gud för den Han är och att tillbe Honom, därför att bara Han är värdig. Bara EN är värdig. Allt vårt eget måste böja knä, ingen människa kommer någonsin kunna berömma sig. ALL ära tillhör Honom!!

Jag bara älskar hur Gud använder den lilla, den svaga, den uträknade av människor, för att förhärliga sitt namn och för att göra all mänsklig ära om intet.

Hans enorma kärlek och nåd lyfter upp det krossade kärlet och gör något nytt! Vilken kärlek!

Och varje enskild människa är så oerhört dyrbar för Honom. Hur misslyckade vi än känner oss. Hans kärlek är helig och varm och lämnar aldrig!"


Vi välkomnar dig till lovsångskvällen 26 Augusti

Tid: 18-20
Plats: Stålgatan 20
Vi bjuder på fika.
Fri entré!




HITTA HIT


/Själavårdscentret